Ascensia Diabetes Care ogłasza zwycięzcę aktualnej edycji konkursu prac plastycznych i fotograficznych poświęconych cukrzycy

BAZYLEA, Szwajcaria, 17 listopada 2021 r. /PRNewswire/ — Ascensia Diabetes Care, globalna spółka zajmująca się profilaktyką i leczeniem cukrzycy, producent systemów monitorujących poziom glukozy (ang. BGM) CONTOUR® oraz dystrybutor systemu do ciągłego monitorowania poziomu (ang. CGM) glukozy ogłosiła zwycięzcę zorganizowanego przez nią pod hasłem „Tak wygląda cukrzyca” („This is Diabetes”) konkursu plastycznego i fotograficznego. Celem konkursu było przygotowanie prac plastycznych lub fotograficznych będących ilustracją hasła „Dostęp do profilaktyki i leczenia cukrzycy” („Access do Diabetes Care”), wybranego przez Międzynarodową Federację Diabetologiczną jako tegoroczny motyw przewodni obchodów Światowego Dnia Cukrzycy. W konkursie podzielonym na dwie kategorie – ogólnospołeczną i pracowniczą – udział wzięło ponad 150 uczestników. Zwycięzcom i zdobywcom miejsc na podium dano możliwość przekazania łącznej nagrody głównej, 12000 euro, na rzecz wybranej przez nich organizacji charytatywnej zajmującej się profilaktyką i leczeniem cukrzycy.

Zwyciężczynią konkursu w kategorii ogólnospołecznej została pochodzącą z Włoch Katia Montel, którą uhonorowano za pracę zatytułowaną „Razem walczymy z cukrzycą” („We fight diabetes together”). Praca przedstawia dwie osoby toczące między sobą pojedynek na strzykawkę i glukometr. Pieniądze z nagrody trafią do DiAthlete, organizacji charytatywnej z siedzibą w Wielkiej Brytanii (5000 euro). Po 1000 euro wpłynie na rachunek organizacji charytatywnej wybranej przez laureatów trzech kolejnych miejsc: Brenda Lim z Singapuru przekazała pieniądze na Diabetes Singapore; Renata Cuellar Vélez z Meksyku organizacji Con Diabetes Si Se Puede I.A.P, a Georgina Anzures z USA organizacji JDRF.

W kategorii wewnętrznej utworzonej dla pracowników Ascensia, Grupy PHC oraz pracowników partnerów biznesowych pierwsze miejsce zajęli ex aequo Sabrina Yeo z Singapuru i Cole Bruesehoff z USA, którzy postanowili przekazać kwoty w wysokości po 1500 EUR odpowiednio dla Diabetes Singapore i JDRF. Ponadto Ascensia przekaże dotację w kwocie 500 EUR organizacjom charytatywnym wybranym przez laureatów dwóch kolejnych miejsc.

Sabrina Yeo powiedziała:

„Pragnę pogratulować wszystkich zwycięzcom i laureatom pozostałych miejsc na podium. Wygrana w tym konkursie to dla mnie zaszczyt. Inicjatywa ta była dla mnie wspaniałą szansą na zgłębienie zagadnienia i poszerzenie wiedzy na temat znaczenia dostępu do leków i technologii, wsparcia, zdrowego żywienia i bezpieczeństwa zapewnia się osobom chorującym na cukrzycę”.

Zwycięzców wybierano ze względu na kreatywność, adekwatność względem motywu przewodniego i przekaz stojący za wyrazem artystycznym. W gronie jurorów znaleźli się: Appleton, amerykański artysta i fotograf cierpiący na cukrzycę typu I realizujący misję szerzenia świadomości na temat cukrzycy przez sztukę, wygłaszanie prelekcji i doradztwo; mieszkający w ZK Adam Isfendiyar, dokumentalista i podróżnik-fotograf wykorzystujący swoje prace do opowiadania historii miejsc i ludzi oraz ilustrujący związek między ich tożsamością a środowiskiem naturalnym; Pei Yan Heng z Singapuru, fotografka zafascynowana przyrodą, chorująca na cukrzycę typu II; Weronika Burkort, mieszkająca w Belgii polska artystka i ilustratorka, u której w 1995 r. zdiagnozowano cukrzycę typu I i która tworzy swoje prace, aby zainspirować, motywować i wspierać społeczność osób chorujących na cukrzycę; oraz Manon Pinard, mieszkająca w Kanadzie pracownica Ascensia i członkini grupy Ascensia Insiders skupiającej pracowników cierpiących na cukrzycę, którzy podczas działań sponsorowanych przez spółkę szerzą wiedzę i opowiadają o chorobie z perspektywy pacjenta.

Rob Schumm, prezes Ascensia Diabetes Care powiedział:

„Nasz wkład w obchody Światowego Dnia Cukrzycy jest w dużej mierze częścią tożsamości Ascensia. Jako spółka zajmująca się cukrzycą jesteśmy dumni, że możemy aktywnie szerzyć wiedzę o tym, jak to jest żyć z cukrzycą, wykorzystujemy każdą okazję, aby edukować nas samych i naszych pracowników. Zapoznanie się ze wszystkimi pracami konkursowymi było dla nas inspirującym doświadczeniem, bo pokazało nam, jak wielkie znaczenie takie inicjatywy mają dla ogromnej rzeszy ludzi i mam nadzieję, że prace te przyciągną uwagę wielu osób i przyczynią się do zwiększenia świadomości na temat cukrzycy na całym świecie. Cieszymy się, że dzięki dotacjom przekazanym przez zwycięzców i laureatów pozostałych miejsc na podium możemy wesprzeć szereg organizacji charytatywnych zajmujących się profilaktyką i leczeniem cukrzycy”.

Sylwetki wszystkich zwycięzców i laureatów na dalszych miejscach oraz informacje o organizacjach charytatywnych, którym przekazano dotacje, podano na stronie www.ascensia.com/wdd2021/. Odwiedzając tę stronę, można również wesprzeć Światowy Dzień Cukrzycy poprzez polubienie strony, udostępnienie jej lub pozostawienie komentarza pod opublikowanymi pracami konkursowymi. Prace konkursowe można również obejrzeć w kanałach mediów społecznościowych Ascensia Diabetes Care na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

Zdjęcie – mma.prnewswire.com/media/1687041/This_is_Diabetes_art_and_photo_competition.jpg

Logo – mma.prnewswire.com/media/749389/Ascensia_Diabetes_Care_Logo.jpg

Źródło: Ascensia Diabetes Care

KONTAKT:

Annabel Watson

tel. +41 76 432 46 25

e-mail: annabel.watson@ascensia.com

Źródło informacji: PR Newswire

Adblock test (Why?)

Źródło: PAP MEDIAROOM