Cztery filary strategii Banku Pekao: klient, wzrost, efektywność i odpowiedzialność

Fot. PAP – kadr z filmu

Na nową strategię Banku Pekao S.A. pod nazwą „Odpowiedzialny bank. Nowoczesne bankowanie” rozpisaną na lata 2021-2024 składają się cztery filary: klient, wzrost, efektywność i odpowiedzialność. O najważniejszych elementach każdego z nich opowiada wiceprezes Banku Pekao Marcin Gadomski.

W pierwszym filarze strategii chodzi o skoncentrowanie wszystkich działań wokół potrzeb klienta. Pekao liczy na skokowy wzrost satysfakcji klientów. Wiąże się z tym budowanie cyfrowych usług do obsługi bez konieczności wizyty klienta w placówce oraz wzrost wykorzystania zaawansowanej analityki, aby lepiej dopasować ofertę.

Marcin Gadomski podkreśla, że w przypadku filaru wzrost ważnym zadaniem i wyzwaniem dla banku jest zmiana demografii bazy klientów i wyjście jeszcze bardziej naprzeciw oczekiwaniom młodych. Nowa strategia zakłada pozyskanie do 2024 roku około 600 tys. nowych klientów poniżej 26. roku życia.

Trzeci filar strategii Banku Pekao zakłada przede wszystkim automatyzację procesów wewnątrz banku. A na ostatni filar składa się ostrożne i odpowiedzialne zarządzanie ryzykiem, kontynuacja wspierania zrównoważonego rozwoju gospodarki, ochrona środowiska, a także zapewnienie ładu korporacyjnego.

Bank Pekao zamierza utrzymać pozycję lidera bankowości korporacyjnej. Jednocześnie strategia na lata 2021-2024 zakłada umocnienie pozycji w obszarze bankowości inwestycyjnej i rozwój bankowości międzynarodowej. Instytucja zamierza też brać aktywny udział w dystrybucji programów unijnych oraz rządowych.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Let’s block ads! (Why?)

Źródło: PAP MEDIAROOM