(G)I-DLE łączy k-pop i latino w „i’M THE TREND”

07/08/20

(G)I-DLE łączy k-pop i latino w „i’M THE TREND”

Sensacja k-popu, (G)I-DLE, przedstawia nowy utwór „i’M THE TREND”.

Zespół (G)I-DLE zaprezentował nowy singiel przedpremierowo na zakończenie internetowego koncertu „I-LAND: WHO AM I”. „i’M THE TREND” zgrabnie łączy k-pop z klimatem latino, co sprawia, że od utworu trudno się uwolnić.

„i’M THE TREND” to następca „LATATA (English Ver.)”, o którym można było przeczytać na łamach „Forbesa”: „To utwór, dzięki któremu świat zakochał się w dziewczynach z (G)I-DLE. Zespół jest jedną z sił w k-popie, z którymi należy się liczyć. Bit i produkcja są bardzo świeże, a kawałek z całą pewnością, przy odpowiedniej promocji, mógłby trafić na szczyt list przebojów w Stanach”. Oryginalna wersja utworu, wydana w 2018, ma ponad 72 mln streamów w Spotify oraz 159 mln wyświetleń na YouTube.

(G)I-DLE zadebiutowały oficjalnie w Stanach wydawnictwem „I trust”. Mini-album trafił na szczyt iTunes Overall Album Charts w 61 krajach. Promujący EP-kę „Oh My God” ma ponad 99 mln wyświetleń na YouTube od czasy premiery w kwietniu tego roku.

(G)I-DLE zyskały rozgłos za sprawą singla „Senorita” z EP-ki „I made”, który stał się wiralem i bardzo szybko zdobył ponad 44 mln streamów w Spotify. Dobra passa trwała dzięki „Uh-Oh”. Sporą popularność przyniósł wokalistkom udział w „Queendom”, koreańskim programie wzorowanym na „Idolu”. Wykonany w finale utwór „LION” natychmiast stał się trendem na Twitterze, trafił też na cztery tygodnie do Billboard World Digital Songs Sales Chart.

Plan (G)I-DLE na 2020 rok? Podbicie rynków zachodnich. Za sprawą takich utworów jak „i’M THE TREND” szybko przekonamy się, że (G)I-DLE może trafić nie tylko do fanów k-popu.

Źródło: Universal Music Polska