Marcin Żółtek, TFI PZU: zielone inwestowanie to maksymalizacja zysku w perspektywie długofalowej

Fot. PAP/M. Kmieciński (2)

Inwestując w sposób zgodny z zasadami zielonego ładu, staramy się zidentyfikować zagrożenia dla dochodowości firm płynące z tego, że korzystają ze środowiska w sposób nieodpowiedzialny. Te wybory mają na celu maksymalizację dochodowości w perspektywie długofalowej, ponieważ pewne modele biznesowe są nie do utrzymania na dłuższą metę – powiedział w trakcie debaty podczas Kongresu 590 Marcin Żółtek, wiceprezes zarządu TFI PZU.

Trwający kryzys klimatyczny oraz rosnąca świadomość związanych z nim wyzwań w coraz większym stopniu determinuje decyzje biznesowe. O tym, jak wpływa to na kierunki inwestycji polskich firm oraz czy polski biznes w wystarczającym stopniu uwzględnia aspekty środowiskowe w swojej działalności, dyskutowali uczestnicy panelu dyskusyjnego zatytułowanego „Jaki jest wpływ wyzwań klimatycznych i świadomości ekologicznej na decyzje biznesowe” zorganizowanego w ramach Kongresu 590 w Warszawie.

„Zarówno dla TFI PZU, jak również dla całej Grupy PZU, której jesteśmy częścią, świadomość ekologiczna oraz szerzej cała sfera polityki ESG są jednymi z najważniejszych punktów strategii firmy na lata 2021-2024. Za tym idą konkretne działania. Ostatnio zainwestowaliśmy 150 mln zł w projekty elektrowni wiatrowych na lądzie, w tym największy projekt tego typu realizowany w Polsce. PZU jest również sygnatariuszem porozumienia dotyczącego rozwoju morskich farm wiatrowych. Z kolei dla naszych klientów detalicznych jeszcze w tym roku uruchomimy zielone fundusze inwestycyjne umożliwiające lokowanie ich środków w zgodzie z zasadami zrównoważonej polityki inwestycyjnej” – powiedział Marcin Żółtek, wiceprezes zarządu TFI PZU.

Uczestnicy debaty zgodnie podkreślali, że niezwykle ważnym aspektem dla skutecznego wprowadzania w firmach polityki zrównoważonego rozwoju jest nie tyle dostosowywanie się do szybko ewoluującego otoczenia regulacyjnego, ile raczej próba wyprzedzania go.

Marcin Żółtek podkreślał też konieczność długofalowego planowania inwestycji w kontekście stanowiących coraz większe wyzwanie dla rentowności wielu firm nowych regulacji związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatycznym.

„Jeżeli klient powierza nam swoje pieniądze, oczywiście staramy się je zainwestować w jak najbardziej zyskowny sposób. Jednak musimy mu przy tym uświadamiać, że zmieniające się otoczenie regulacyjne sprawia, że pewne modele biznesowe są nie do utrzymania na dłuższą metę. Dlatego inwestując w sposób zgodny z zasadami zielonego ładu, staramy się w przypadku każdej firmy identyfikować ewentualne zagrożenia dla jej modelu biznesowego i dochodowości, płynące z tego, że korzysta ze środowiska w sposób nieodpowiedzialny. Te wybory mają na celu maksymalizację dochodowości w perspektywie długofalowej” – zaznaczył Marcin Żółtek.

Uczestnicy panelu zwracali również uwagę na to, że odpowiedzialny ekologicznie sposób prowadzenia biznesu angażuje wszystkich uczestników rynku i dotyczy zarówno samych firm, jak również ich klientów.

„Dlatego też jeszcze jednym wyzwaniem z tym związanym jest edukowanie naszych klientów, tym bardziej że widzimy po ich stronie rosnące zainteresowanie tematyką odpowiedzialnego rozwoju i coraz większą świadomość ekologiczną. Naszą rolą jest uświadamianie klientom, jakie są ukryte koszty związane z prowadzeniem biznesu w sposób nieuwzględniający odpowiedzialności ekologicznej, ale również pomoc w dostosowaniu ich modelów biznesowych do tego, jak będzie wyglądał świat w nieodległej przyszłości” – dodał wiceprezes TFI PZU.

W panelu udział wzięli: Marcin Żółtek, wiceprezes zarządu TFI PZU, Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu Żabki ds. strategii konsumenckich oraz Ilona Wołyniec, dyrektor pionu relacji z klientami strategicznymi i finansowania projektów w PKO BP.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Adblock test (Why?)

Źródło: PAP MEDIAROOM