PFR, Google i Chmura Krajowa wspólnie oferują cyfrową szczepionkę polskim firmom

Fot. PAP/S. Leszczyński (1)

Już ponad 11 tysięcy przedsiębiorców wzięło udział w bezpłatnym programie „Firmy Jutra” realizowanym przez Polski Fundusz Rozwoju, Google i Chmurę Krajową. Celem projektu jest pomoc w sprawnej sprzedaży produktów i usług w internecie oraz podnoszenie kompetencji cyfrowych uczestników. Podczas XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu podsumowano dziesięć pierwszych miesięcy programu.

Jak podkreślała Eliza Kruczkowska, dyrektor departamentu rozwoju innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju, program „Firmy Jutra” jest efektem współpracy trzech podmiotów pełniących kluczową rolę w procesie cyfrowej transformacji Polski. Każdy z nich wniósł do projektu swój unikalny wkład, związany z obszarem jego aktywności.

„Pandemia wymusiła na przedsiębiorstwach, od tych jednoosobowych do największych, całkowite lub znaczące przeniesienie działalności do internetu. Firmy zaczęły aktywnie szukać nowych narzędzi biznesowych, a nasz program stanowi odpowiedź na tę potrzebę. PFR pomaga uczestnikom w budowaniu wizji rozwoju i tworzeniu nowej – cyfrowej strategii danego przedsiębiorstwa. Google koncentruje się na aspekcie technicznym, za pośrednictwem profesjonalnych doradców, ucząc skutecznej reklamy online oraz sposobów prowadzenia atrakcyjnej strony internetowej. Doproszenie do duetu Chmury Krajowej, umożliwiającej bezpieczne gromadzenie w jednym miejscu wszystkich dokumentów i plików, stworzyło spójny i efektywny program” – przekonywała Eliza Kruczkowska.

„Firmy Jutra” to propozycja zarówno dla przedsiębiorstw planujących rozpoczęcie sprzedaży online, jak i chcących poprawić swoje przychody osiągane za pośrednictwem sklepu internetowego. Pozwala on również tak właścicielom firm, jak i ich pracownikom, znacząco podnieść swoje kompetencje cyfrowe.

W ramach programu można skorzystać z szerokiego, profesjonalnego wsparcia. W pierwszym etapie przeprowadzana jest analiza potrzeb i celów. To konieczne dla budowy renomy w sieci, stworzenia kampanii marketingowej, opracowania ogólnej strategii rozwoju. Następnie przedsiębiorcy biorą udział w najważniejszej części programu, a więc w szkoleniach online oraz indywidualnych konsultacjach z trenerami Google, którzy pomagają we wdrożeniu, monitorowaniu i modyfikowaniu zmian w firmie.

Na konferencji prasowej w Strefie PFR podczas XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu podsumowano 10 miesięcy funkcjonowania programu „Firmy Jutra”, prezentując wyniki badania przeprowadzonego przez Ipsos wśród jego dotychczasowych uczestników.

Okazuje się, że z oferty PFR, Google i Chmury Krajowej skorzystały przede wszystkim małe i mikrofirmy (tj. do 9 zatrudnionych osób) – ich przedstawiciele stanowili ponad 90 proc. wszystkich uczestników. 53 proc. ankietowanych jako główną motywację do dołączenia do „Firmy Jutra” wskazało chęć rozwinięcia własnej firmy bądź projektu biznesowego. Dla 47 proc. najważniejszym celem było znalezienie nowej pracy, rozwój osobisty i zawodowy, zwiększenie swojej wartości na rynku pracy.

„Polski sektor MŚP to siedem milionów pracowników, generujący połowę PKB kraju. Jeżeli ich kondycja jest dobra, ma to wpływ na całą gospodarkę. Dzięki zainicjowanemu przez PFR programowi >>Firmy Jutra<< dysponujemy dziś swoistą >>cyfrową szczepionką<<, uodparniającą małe i średnie firmy na wstrząsy związane z pandemią i kolejnymi kryzysami w przyszłości” – mówiła Magdalena Dziewguć, Country Manager Google Cloud Poland.

Program „Firmy Jutra” spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem samych uczestników. 73 proc. z nich zadeklarowało, że udział w projekcie wiązał się z pozytywnymi zmianami dotyczącymi wzrostu ich biznesu, rozwoju kariery zawodowej czy wzmocnienia kompetencji cyfrowych.

Co dokładnie zyskały dzięki programowi firmy uczestników? 30 proc. z nich wskazało na wzrost liczby wyświetleń ich strony internetowej. 26 proc. pozyskało nowych klientów. 20 proc. odnotowało wyraźny wzrost sprzedaży oferowanych usług bądź produktów.

Ponad połowie ankietowanych program „Firma Jutra” dodał pewności, że posiadają umiejętności niezbędne do rozwoju firmy w trudnych czasach pandemii.

„Twarde liczby potwierdzają to, co intuicyjnie czułem od dawna. Dialog, jaki wspólnie prowadzimy z sektorem MŚP daje wymierne efekty. Polscy przedsiębiorcy mają chęć i odwagę rozwijać swoje biznesy w świecie wirtualnym, docierać do nowych klientów i sprzedawać swoje towary nie tylko na rynku lokalnym ale i szerzej – w całym kraju i poza jego granicami” – zaznaczył Michał Potoczek prezes zarządu Chmury Krajowej.

Nabór do aktualnej edycji programu „Firmy Jutra” wciąż trwa – organizatorzy deklarują chęć wsparcia kolejnych czterech tysięcy przedsiębiorców. Więcej informacji o projekcie znaleźć można tutaj.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Adblock test (Why?)

Źródło: PAP MEDIAROOM