Polskie dzieci bezpieczniejsze na drogach. Tygrys uczy odpowiednich zachowań

Polskie dzieci bezpieczniejsze na drogach. Tygrys uczy odpowiednich zachowań
Kolejny rok działalności programu Hello ICE upływa pod znakiem bezpieczeństwa. Organizator akcji, firma Budimex, zamyka tegoroczny cykl spotkań w szkołach, inwestycji w infrastrukturę w okolicach placówek edukacyjnych oraz zbierania informacji o niebezpiecznych punktach na mapie. Program łączy edukację najmłodszych z działaniami poprawiającymi poziom bezpieczeństwa na drogach w całym kraju. Ambasadorem akcji jest Sebastian Mila, były reprezentant Polski w piłce nożnej.

Kluczowym elementem programu Hello ICE jest organizacja zajęć dla dzieci, tzw. „Dni Bezpieczeństwa”. Są to eventy dla najmłodszych, organizowane we współpracy ze szkołami z całego kraju. W trakcie zajęć najmłodsi w ciekawy i atrakcyjny sposób poznają podstawowe zasady ruchu drogowego. Dowiadują się czym jest „korytarz życia”, jak rozpoznać pojazd uprzywilejowany, a także dlaczego noszenie odblasków jest tak ważne. W nauce wspiera ich tygrys Budi – maskotka programu, a także Sebastian Mila. W ten sposób program łączy efektywną edukację najmłodszych z realnymi działaniami dorosłych. Wystarczy wspomnieć, że w 2021 roku tygrys Budi i ekipa Hello ICE pokonali ponad 2500 kilometrów odwiedzając placówki w całym kraju i szerząc wiedzę na temat odpowiednich zachowań.

– Wykonaliśmy kawał dobrej roboty. Program Hello ICE to bardzo wartościowa inicjatywa i z dumą biorę w niej czynny udział. Podczas „Dni Bezpieczeństwa” wyraźnie widać, że dzieci rozpiera energia, którą można przekuć w coś dobrego. Trzeba jednak wiedzieć jak do nich dotrzeć. Cieszę się, że najmłodsi dobrze się bawią podczas naszych spotkań, a co ważniejsze, że wiele z nich wynoszą. Uważam, że przekazujemy im wiedzę, z której z pewnością skorzystają w życiu codziennym i która zostanie z nimi na zawsze. Myślę, że z każdym takim spotkaniem polskie drogi stają się dla nich coraz bardziej bezpieczne i to jest coś, o co warto się starać – powiedział Sebastian Mila, były reprezentant Polski w piłce nożnej i ambasador programu Hello ICE, a prywatnie tata 12-letniej córki.

Hello ICE zmienia polskie drogi
W 2021 roku do udziału w Hello ICE zgłosiło się aż 318 placówek edukacyjnych. Tygrys Budi w ramach „Dni Bezpieczeństwa” odwiedził dzieci m.in. w Warszawie, Elblągu, Koszwałach, Moniatyczach i Boguszowie-Gorcach. Uczestnicy poza solidną dawką wiedzy otrzymały m.in. zestaw odblasków, karty ICE (ang. In case of emergency), dzięki którym łatwo uzyskają potrzebną pomoc w razie wypadku, a także charakterystyczne maskotki tygrysa. Co więcej, w kolejnych czterech lokalizacjach powstały pasy 3D. Celem innowacyjnych przejść dla pieszych jest skłonienie kierowców do zdjęcia nogi z gazu.

– Za nami bardzo pracowity rok. Dzięki programowi Hello ICE dotarliśmy do wielu dzieci, które przy wspólnej zabawie mogły się dowiedzieć jak w prosty sposób zadbać o swoje bezpieczeństwo. To dla nas bardzo ważne, aby zdobytej wiedzy towarzyszył uśmiech, pomagający w zapamiętywaniu ważnych informacji przekazywanych w czasie spotkań. Warto zauważyć, że liczba szkół, które chcą dołączyć do programu, ciągle rośnie. To dla nas dodatkowa motywacja do dalszej pracy. Cieszę się, że udało nam się wprowadzić w życie wiele wartościowych inicjatyw i mam nadzieję, że następne lata okażą się jeszcze bardziej owocne – mówi Justyna Cachel, Koordynator Działu Komunikacji Budimex.
Zaangażowanie najmłodszych, ich rodziców, a także nauczycieli rośnie z każdym miesiącem. Dzięki temu, w ramach prowadzonej akcji zgłoszonych zostało już blisko 1000 niebezpiecznych punktów na drogach w całym kraju. Wszystkie można łatwo sprawdzić na oficjalnej stronie akcji – helloice.pl.

Tygrys podbija TikToka
Maskotka programu Hello ICE robi furorę nie tylko w trakcie eventów, ale też w mediach społecznościowych. Użytkownicy aplikacji bardzo pozytywnie zareagowali na pojawienie się Budiego na TikToku. Do tej pory filmy z udziałem tygryska zgromadziły ponad 40 000 polubień, a liczbę wyświetleń należy liczyć w setkach tysięcy. Dzięki wygenerowanym zasięgom akcja może każdego dnia angażować dzieci oraz przekazywać im kolejne ciekawe i przydatne informacje.

Obecność programu Hello ICE na TikToku jest odpowiedzią na rosnącą popularność kategorii „Edukacja”. Zamieszczane tam materiały dydaktyczne są wyjątkowo ciekawe i angażujące. Użytkownicy aplikacji to często dzieci w roku wczesnoszkolnym, dlatego „nie tylko bawić, ale i uczyć” – to najważniejszy argument, który zadecydował o utworzeniu oficjalnego konta na platformie. 

Mijający rok okazał się bardzo udany dla programu Hello ICE. Kolejne szkoły czekają na lekcje prowadzone przez maskotkę programu, a na interaktywnej mapie pojawia się coraz więcej niebezpiecznych punktów, które wymagają szczególnej uwagi. Rosnące zaangażowanie dzieci i rodziców, a także popularność inicjatywy pozwalają optymistycznie patrzeć w przyszłość. Organizatorzy akcji postawili na realne, kreatywne i niestandardowe rozwiązania, które mają sprawić, że bezpieczeństwo dzieci na polskich drogach stanie się standardem.

Arskom Group Sp. z o. o. Sp. K.