Ponad 2 miliony gospodarstw domowych w Polsce aktywnie korzysta z Samsung Smart TV

Liczba wykorzystywanych telewizorów wzrosła w pierwszej połowie 2020 roku o ponad 25 procent w stosunku do tego samego okresu w 2019 roku.  

  • W Polsce ponad 80 proc. nowych telewizorów Samsung Smart TV podłączanych jest do Internetu.
  • Już ponad 2 miliony gospodarstw domowych w Polsce aktywnie korzysta z Samsung Smart TV. W pierwszym kwartale br. platforma zyskała na popularności z ponad 25 proc. wzrostem liczby aktywnych użytkowników w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku.
  • Dominacja telewizorów „inteligentnych” ma wymiar globalny – obecnie 8 na 10 sprzedawanych modeli to właśnie Smart TV[1].
  • Polacy kupili w pierwszej połowie 2020 roku ćwierć miliona telewizorów Samsung, wśród których ponad 95 procent stanowiły Smart TV.

Globalna dominacja inteligentnych telewizorów jest faktem. Jak wynika z danych firmy badawczej Omdia1 – 8 na 10 sprzedawanych na świecie telewizorów to modele Smart TV. Co więcej dane pokazują także, że udział inteligentnych telewizorów w całkowitej sprzedaży telewizorów wzrósł z 68,3 procent w pierwszym kwartale 2018 r. do 81,2 procent w pierwszym kwartale 2020 r. Dla firmy Samsung, która w tym zestawieniu znalazła się na pierwszym miejscu, wskaźnik ten wynosi aż 93 proc.

Polacy stawiają na Smart TV

W pierwszej połowie 2020 roku Polacy kupili ćwierć miliona telewizorów Samsung i aż 95 procent z nich to modele Smart TV.

Na rodzimym rynku Samsung Smart TV stale zyskuje aktywnych użytkowników. Rok 2020 jest pod tym względem wręcz rekordowy ze wzrostem na poziomie ponad 25 proc. (w porównaniu rok do roku).

Ostatnie miesiące to dla większości z nas czas spędzony głównie w domu. Szukając rozrywki i atrakcyjnych filmów, gier czy koncertów, chętniej odkrywaliśmy nowe możliwości swoich telewizorów Smart TV, co odzwierciedla wzrost liczby aktywnych użytkowników. W Samsung Smart TV znajdujemy najbardziej popularne aplikacje VOD, zarówno polskie, jak zagraniczne, które wraz z atrakcyjną ofertą, zawsze są pod ręką. Nie musimy czekać do wieczora, aby obejrzeć kolejny odcinek ulubionego serialu, zaplanowany w ramówce. Zobaczymy go wtedy, gdy chcemy. To inteligentne urządzenia zapewniające komfort, do którego szybko się przyzwyczajamy” – mówi Grzegorz Stanisz, Szef działu RTV w Samsung Electronics Polska.

Dziś fakt, że oglądamy to, co i kiedy chcemy, wydaje się czymś całkowicie naturalnym. Telewizory Smart TV, czyli w uproszczeniu modele podłączone do Internetu, całkowicie zmieniły sposób, w jaki konsumujemy treści. A stało się to w ciągu zaledwie dekady.

Teraz sami tworzymy ramówkę, wykorzystując treści z serwisów VOD. Oglądamy filmy nagrane smartfonem, powstałe na drugim końcu świata czy na sąsiednim podwórku za pośrednictwem YouTube czy Vimeo. Gramy na konsoli i odtwarzamy filmy z dysku. I coraz powszechniej uczymy się korzystać z tych komfortowych możliwości. W nowych telewizorach QLED i Crystal UHD możemy oglądać mecz lub grać na konsoli i jednocześnie komentować w mediach społecznościowych zagrania zawodników, dzięki funkcji Multi View.

„Tym, co dodatkowo potwierdza ważną rolę tego największego domowego ekranu jest to, że obecnie częściej dyskutujemy o filmach i serialach, które mają premierę w serwisach VOD niż o tych, które oglądamy w kinie czy telewizji” – dodaje Stanisz. „Oczekiwanie na ostatni odcinek finałowego sezonu potrafi przeistoczyć się w komentowane szeroko zjawisko kulturowe. To pokazuje, jak na przestrzeni lat zmieniała się rola telewizora i sposób konsumpcji treści”.

Jeśli w czasie wakacji zostajemy w domu to mamy do dyspozycji największe na świecie kino. W zasięgu pilota znajdziemy tysiące filmów, seriali czy tworzonych na całym świecie za pomocą kamery czy telefonu relacji z koncertów muzycznych oraz transmisji sportowych. Wystarczy duży ekran telewizora Samsung Smart TV, dostęp do Internetu i można rozsiąść się wygodnie w fotelu. 

[1] Źródło: Według danych firmy badawczej  Omdia. Portal Business Korea, publikacja z dnia 29.06.2020 r.; link

Let’s block ads! (Why?)

zródło: Infowire.pl