Wirtualna rzeczywistość w Szkole Podstawowej nr 397 im. Bohaterów Olszynki Grochowskiej

DOC.20220707.42907032.1

W Szkole Podstawowej nr 397 im. Bohaterów Olszynki Grochowskiej 8 czerwca 2022 r. uczniowie po raz pierwszy wzięli udział w lekcjach z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. W ramach pierwszych zajęć przy użyciu eduVR z fizyki uczniowie zapoznali się z podstawami energii kinetycznej oraz odwiedzili najwyższy budynek na świecie Burdż Chalifa w Dubaju.

„Laboratoria Przyszłości dają dzieciom i młodzieży ogromną szanse, aby rozwijać kompetencje cyfrowe. Młodzież z ekscytacją podchodzi do zajęć z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości” – powiedziała dyrektor szkoły Alicja Baranowska.

Szkoła zdecydowała się na stworzenie dedykowanej sali na potrzeby realizacji programu Laboratoria Przyszłości. Sala została wyposażona w najnowsze technologie m.in. drukarki 3D, klocki, roboty edukacyjne, wyposażenie fotograficzne, zestaw audio oraz gogle do wirtualnej rzeczywistości wraz z interaktywnymi modułami edukacyjnymi.

„Nauczyciele zaangażowali się w szkolenia, dzięki którym będą mogli wykorzystać technologie druku 3D do realizacji podstawy programowej. Zarówno nauczyciele, jak i dzieci podczas pierwszych zajęć byli zachwyceni możliwościami jakie dają najnowsze technologie” – dodała pani dyrektor.

Dlaczego wirtualna rzeczywistość?

„Już pierwsze pilotażowe zajęcia z uczniami z eduVR odpowiedziały na to pytanie. Wirtualne oglądanie zabytków z wielu stron, przechodzenie przez korytarze, poznawanie ich zakamarków, interaktywne przenoszenie się w miejsca dotąd niedostępne wzbudzały wielką ciekawość i olbrzymie emocje. Budowa serca to jedno, ale czy łatwo i prawidłowo złożysz jego wszystkie części? Gdzie leży aorta, a gdzie przedsionek? Wiele emocji i mnóstwo zaangażowania dzieci w wykonaniu takich zadań, wykorzystując z eduVR. Przełóż, przenieś i połącz. Interaktywne zajęcia są pełne zaangażowania uczniów i pozwalają w dużo większy sposób przyswajać wiedzę. Pozwól doświadczyć, a zrozumiem” – stwierdziła Renata Toepler-Łyżwińska z firmy REMI s.c.

Gogle eduVR posiadają materiały edukacyjne dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych zawierające lekcji z matematyki, biologii, chemii, fizyki oraz wirtualne wycieczki.

Szacuje się, iż do 2030 r. technologie wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej rzeczywistość (AR) mają potencjał, aby zapewnić światowej gospodarce wzrost o 1.5 biliona dolarów.

„Wirtualna rzeczywistość to jedna z najszybciej rozwijających się obecnie technologii na świecie. W najbliższych latach wiele gałęzi gospodarki będzie korzystać z rozwiązań VR w obszarach takich jak edukacja, medycyna czy szkolenia. Dlatego tak ważne jest, aby uczniowie mieli okazję korzystać na co dzień z najnowszych rozwiązań, aby skutecznie mogli przygotować się na zmiany, jakie zachodzą na rynku pracy” – podkreślił Bartosz Michalak reprezentujący firmę Edutech Expert Sp. z o.o., która dostarcza najnowsze technologie dla edukacji oraz prowadzi szkolenia.

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Źródło informacji: Edutech Expert Sp. z o.o.

Źródło: PAP MEDIAROOM