Źródło: Warner Music Poland
Wyczekiwany dziesiąty album Coldplay, „Moon Music”, trafił dziś do sklepów i serwisów streamingowych.
Album, za którego produkcję odpowiada Max Martin, zawiera sierpniowy singiel „WE PRAY” z Little Simz, Burna Boyem, Elyanną i TINI, a także czerwcowy, podwójnie nominowany do MTV VMA, utwór „feelslikeimfallinginlove”, który dotarł na szczyt brytyjskiej listy Big Top 40. Trzeci singiel, do którego teledysk nakręcono w klubie karaoke w Las Vegas, to „All My Love”.
Myślę, że ten album jest swoistą odpowiedzią na zmagania się z wewnętrznym konfliktem, a także wszystkimi konfliktami na zewnątrz. I myślę, że to, co „Moon Music” próbuje powiedzieć, to że być może miłość jest najlepszą odpowiedzią – wyjaśnił Chris Martin.
Z okazji premiery „Moon Music” zorganizowano w Warszawie przedpremierowy odsłuch płyty dla fanów w przestrzeni Planetarium Grodziska Mazowieckiego.
Nowa płyta Coldplay wyznacza kolejne standardy zrównoważonego rozwoju. Każdy winyl (140g EcoRecord rPET) jest w 100% wykonany z przetworzonych plastikowych butelek (na jeden egzemplarz LP przypada dziewięć butelek).
Ponadto muzycy współpracowali z wieloletnimi partnerami The Ocean Cleanup, aby stworzyć nowy format: Notebook Edition EcoRecord rPET LP. Do jego produkcji wykorzystano 70% plastiku rzecznego, wyłowionego przez The Ocean Cleanup z rzeki Rio Las Vacas w Gwatemali, co zapobiegło dotarciu plastiku do Zatoki Honduraskiej i Oceanu Atlantyckiego.
Edycja CD „Moon Music” to także pierwsza na świecie płyta kompaktowa EcoCD, stworzona w 90% z poliwęglanu pochodzącego z recyklingu, również pozyskanego z odpadów pokonsumenckich.
Starając się ograniczyć ilość odpadów, pierwsza edycja „Moon Music” (zarówno EcoRecord LP, jak i EcoCD) będzie ściśle limitowana i wyprodukowana w wyższych standardach niż jakiekolwiek przyszłe edycje. Wszystkie produkty z pierwszej edycji będą numerowane.
„Moon Music” to pierwszy album Coldplay od czasu „Music Of The Spheres” z 2021 roku, z którego pochodził przebój „My Universe”, nagrany z BTS. Płyta, nominowana do Grammy, zgromadziła już ponad cztery miliardy streamów.
Zespół kontynuuje także trasę koncertową „Music Of The Spheres”, w ramach której sprzedano już ponad 9 milionów biletów na całym świecie. W czerwcu 2024 roku zespół ujawnił, że jego koncerty wygenerowały do tej pory o 59% mniej emisji dwutlenku węgla niż poprzednia trasa stadionowa w latach 2016/2017.