Źródło: Universal Music Polska
01/22/24
Nia Archives prezentuje nowy singiel „Crowded Roomz”
Będące kwintesencją smutnego bangera „Crowded Roomz” powstało po letnim sezonie festiwalowym.
Artystka analizuje w utworze życie w trasie, zwracając uwagę na to, że choć stale ktoś ją otacza, to niekoniecznie są to osoby, przy których może być sobą. Ubarwiony drgającymi gitarami jungle jest podkładem do opowieści Nii o jej osobistych doświadczeniach, w których nie brakuje tematu samotności i fobii społecznej. Wokalistka przedstawia swoje przeżycia w taki sposób, że każdy może poczuć się obserwatorem otaczającego ją chaotycznego świata.
Artystka świętuje premierę, dzieląc się z fanami niesamowitym teledyskiem. Reżyserka Nicolee Tsin postawiła na ponadczasową i kultową technikę mastershota, dzięki czemu możemy śledzić Nię przemierzającą niekończące się pokoje, podczas gdy życie toczy się wokół niej. Widzimy artystkę w studiu nagraniowym, w domu jej znajomych, metrze, a nawet na imprezie rave’owej. W teledysku pojawili się przyjaciele Nii – Maverick Sabre, Corbin Shaw, Intranet Girl i inni. Za sprawą takich detali jak torba Vivienne Westwood, reklamy starych imprez, tablica rejestracyjna „Bad Gyalz” czy czerwona koszulka „Junglist Movement” rozsławiona przez kultowy film „Human Traffic” teledysk w kreatywny sposób ukazuje świat Nii Archives w 360 stopniach.
„Crowded Roomz” to powrót artystki do osobistego liryzmu i jej ambitnych kolażowych pejzaży dźwiękowych, które świetnie sprawdziły się na ubiegłorocznej EP-ce „Sunrise Bang Ur Head Against Tha Wall”, ale jednocześnie otwarcie nowego, ekscytującego rozdziału w jej karierze. Już pod koniec stycznia artystka zainauguruje tegoroczną trasę występami w Australii i Nowej Zelandii.
Od momentu pojawienia się na scenie w 2020 r. Nia Archives jest czołową postacią najnowszej ery jungle i może pochwalić się docenionymi przez krytyków EP-kami – „Headz Gone West”, „Forbidden Feelingz” i „Sunrise Bang Ur Head Against The Wall”. Urodzona w Bradford i wychowana w Leeds artystka zdobyła już kilka prestiżowych wyróżnień – zajęła trzecie miejsce w zestawieniu BBC Sound Of 2023, byłą nominowana do BRIT Awards w kategorii Wschodząca gwiazda, zyskała uznanie takich redakcji jak m.in. „DJ Mag” czy „NME”, „British Vogue”, „CQ”, The Fader czy Pitchfork. Artystka występowała już w Ameryce Północnej, Europie i Azji, a w ubiegłym roku otworzyła londyński koncert Beyoncé. Artystka pojawiła się już na Glastonbury, ma na swoim koncie także własne imprezy Bad Gyalz. Nia przygotowywała oficjalne remiksy m.in. dla Jorji Smith, Yeah Yeah Yeahs, współpracowała z takimi markami jak Corteiz, Nike, Flannels, Burberry, FIFA czy Apple.
Artystka ma za sobą wiosenno-letnią trasę „A Quintessentially Junglist Summer”, podczas której pełnym blaskiem lśniły jej bangery „Off Wiv Ya Headz” czy „Bad Gyalz”. Artystka pojawiła się w świątecznej kampanii JD Sports, w której wystąpili również Central Cee i Kano, trafiła również na okładkę grudniowego numeru kultowego „DJ Mag”.